Monday, October 21, 2013

TPM umum calon BN PRK Sg Limau












Huge task ahead: Muhyiddin helping Dr Ahmad Sohaimi to put on the Barisan vest after he was named as the candidate for the Sungai Limau byelection. Looking on are Mukhriz (right) and Deputy Finance Minister Datuk Ahmad Maslan.



BN semalam mengumumkan calon untuk PRK Sg Limau, bekas pensyarah kanan Universiti Perguruan Sultan Idris, Dr Ahmad Suhaimi Lazim.
Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyidin Yassin mengumumkan perkara ini di pusat pengundian Barisan Nasional di  kampung Sungai Lintang.
PRK sg Limau diadakan ekoran kematian penyandang yang juga bekas menteri besar kedah Almarhum Tan Sri Azizan Abdul Razak pada 26 Sept 2013.
Pemilihan Dr Ahmad Sohami, 52, dari Titi batu Guar Chempedak dibuat slepas mendapati beliau memenuhi kriteria asas calon dan juga personaliti dan latar belakang pendidikannya.
Walupun BN berjaya merampas semula Kedah dari PAS, pun begitu DUN Sg Limau kekal menjadi kubu PAS.  Jentera baru BN di Kedah, terumatanya di Sg Limau di bawah Menteri Besar Dato Paduk Mukhriz Mahathir, dan Datuk Seri Jamil Khir Baharom yang dipilih sebagai ketua Umno Bahagian Jerai yang baharu selepas menewaskan penyandang Datuk Mohd Suhaimi Abdullah; diharapkan dapat membantu BN untuk memenangi DUN Sg Limau semasa PRK yang akan diadakan pada 4 sepet.

No comments:

Post a Comment